nettanhuss

Alla inlägg under maj 2011

Av Anette - 31 maj 2011 19:02

och idag har det varit varmt. Varit riktigt duktig sen jag kom hem har rivit upp plastplattorna i källaren och skurat under eftersom det hänt en del olyckor från Cindy där nere, sen har jag vattnat mina pellisar och tvättat två maskiner tvått medsåjag har varit riktigt flitig om jag får säga det själv hahahahaha

Nu ska jag sätta mig och titta på tv ett tag och sen ska jag ringa och säga godnatt till min älskling


kram på er


älskar dig min nallebjörn puss och kram på dig




Av Anette - 30 maj 2011 22:50

Fast enligt min spegelbild är den idag hahaha ser ut och känner mig som en nykokt kräfta :-S hopppas bara att det röda lägger sig snart så man ser normal ut igen....

skola i morgon och sen onsdag med ev  sen är det ledigt torsdag och tenta på fredag håll tummar och tår för att jag klarar denna omtentan.....

ska snart hoppa i säng har inget roligt att skriva om eller jo dethar jag men det får bli morgondagens uppdatering för nu orkar jag inte


Älskar dig mest av allt och för alltid min nallebjörn pus och kram


älskar er mina fina skruttungar <3

Av Anette - 29 maj 2011 23:03

Hur mycket älskar du mig?” frågade den lille pojken sin mamma medan hon stoppade om honom i sängen.   Det var en lek som han fick henne att leka varje kväll men han lät henne aldrig vinna.    ”Jag älskar dig 85 miljoner, triljoner mil till solen och ti...llbaka” var den lille pojkens vanliga utmaning på hennes förklarade kärlek Men den här kvällen var hon utmattad, Utmattad efter en dag som började redan klockan tre på morgonen då hon tröstade honom efter en mardröm Utmattad efter att ha lagat frukost, lunch och middag och efter att ha städat undan alla hans leksaker som hon ständigt trampade på med sina blåslagna fötter Utmattad efter en dag som inte innehöll så mycket tid så att hon ens hann duscha Hon tittade in i sin sons ögon, samma ögon som hon var för evigt tacksam över att ha varit med att skapa Hon strök bort håret från hans panna så att hon kunde andas in skönheten hos denna magiska skapelse Och medan hon tittade på honom på ett sätt som bara mödrar kan log hon och sa: ”Du kommer aldrig att förstå hur mycket en mamma kan älska sitt barn   Om du blev påkörd av en bil och fastklämd  så skulle jag finna styrkan att lyfta undan den för dig,   Om du behövde hjälp och jag hade brutna ben så skulle jag finna ett sätt så jag kunde springa till dig   Om du var hungrig och jag inte hade ätit på en vecka så skulle jag ge dig min enda måltid”   När du vandrar omkring i världen vandrar mitt hjärta med dig  Vad du känner, känner jag Jag känner att du är lycklig genom det sätt du håller min hand Jag hör ditt hjärta viska när du är rädd Jag vet vad du tänker genom att se in i dina ögon” Den lille pojkens ögon blev vidöppna och för en gångs skull hade han ingen utmaning åt henne.     

Av Anette - 24 maj 2011 22:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anette - 23 maj 2011 19:09

Och denna dagen började med ångest samma som igår när jag la mig

men efter ett tag när jag hade varit uppe blev det tillfälligt bättre......varit hos doktorn med Anders idag med......men mer om det kommer inte här......

I morgon kommer F hem så barnen ska till honom......och vara där tills nästa helg eler ja över nästa helg med...denna helgen kommer jag att sitta ensam och om det säger jag bara *tig min mun så får du socker*....är inte lönt att diskutera det ens det är bara så det är och ja jag får så snällt finna mig i det men men.

När jag var liten så fick jag lära mig......
att ett år var 365 dagar,
att en vecka var 7 dagar,
att en dag var 24 timmar,
...att en timme var 60 minuter,
...att en minut var 60 sekunder,
Men jag tog reda på att en sekund utan DIG var en evighet. ♥


klaarade socialpsykologin :-) och det gillar jag


puss och kram på er alla

älskar dig


Av Anette - 22 maj 2011 19:00

du min älskling åker hem........hatar denna känslan, idag var den värre än någonsin....

Det enda som jag kan trösta mig med är att det inte kommer att vara så här för alltid....även om det känns tufft nu så är det en lite lindrande tanke.....

Denna helgen har varit supermysig och jag längtar till vi kommer att ha det så här varje dag.....

Var på FIK:s 75års jubileum igår och där spelade FIK mot Tvlaget med bla Rickard Herrey och en massa andra kändisar hrm även om en del var totalt okända för mig så ska de ändå vara kändisar

Senare på kvällen var vi bara hemma och mös fast innan vi körde hem så var vi inom bandsjön där jag tog årets första dopp...... ja ni läste rätt jag som är en av de sstörsta badkrukorna som finns har tagit årets första dopp.....  det var faktiskt inte så kallt som jag trodde...... fast det är ju klart det var inte jättevarmt heller.....

I dag har det bara varit en mysdag och nu har som sagt älskling åkt hem sen ett tag tillbaka....längtar till vi ses igen


älskar dig så jag snart spricker min nallebjörn <3 puss och kram <3


kramis på er alla sötisar



Av Anette - 20 maj 2011 06:50

En gång för länge sedan, var ett barn färdigt att födas.

Det lilla barnet frågade Gud:


"De säger att du sänder mig till jorden imorgon, hur ska jag kunna leva där, så liten och hjälplös som jag är?"

Gud svarade:

"Bland många änglar, har jag valt en åt dig.

Din ängel väntar dig, och kommer att ta väl hand om dig."

Det lilla barnet fortsatte:


"Men säg, här i himlen behöver jag inte göra någonting annat än bara skratta, sjunga och vara lycklig."

Gud sa:

"Din ängel kommer att sjunga för dig och hon kommer att le åt dig varje dag. Den kärleken kommer att göra dig väldigt lycklig."

Åter igen frågade barnet:

"Hur ska jag kunna förstå vad människor säger mig, då jag inte kan språket?"

Gud förklarade:

"Din ängel kommer att säga de vackraste ord du någonsin hört, och med mycket tålamod

och omsorg kommer hon att lära dig att tala."

"Men, vad ska jag göra om jag vill tala med Dig?" undrade barnet bekymrat.

Gud log och sa :

"Din ängel kommer att knäppa dina händer små, och lära dig att be."

Barnet funderade en stund, tittade upp på Gud med en bekymrad min.

"Jag har hört att det finns många dumma människor på jorden, vem ska skydda mig?"

Gud svarade:

"Din ängel kommer att skydda dig med sitt eget liv."

Barnet tittade på Gud och sa:


"Jag kommer att sakna Dig, och jag blir sorgsen då jag tänker på att jag inte kommer att se dig något mer......"

Gud sa med lugn stämma: "Din ängel kommer att berätta om Mig för dig på många sätt,

och jag kommer alltid att finnas vid din sida, mitt barn."

Det infann sig en fridfullhet i himlen men sakta hördes avlägsna röster från Jorden, varpå

barnet skyndsamt frågade: "Gud, om det är dags för mig att lämna Dig nu, kan du säga mig

vad min ängel heter?"

Gud svarade med ett leende:

"Hennes namn är inte viktigt, du kommer helt enkelt att kalla henne för .......Mamma."

Ovido - Quiz & Flashcards