nettanhuss

Alla inlägg under juli 2011

Av Anette - 16 juli 2011 19:20

När man ska ha barn är det som att planera en sagolik semesterresa till Italien.

Du köper en massa resehandböckeroch gör upp underbara planer, Colosseum, Michelangelo, lutande tornet i Pisa, gondolerna i Venedig. Du lär dig konversera på Italienska. Allt är mycket spännande.

Efter månader av spänd och otålig förväntan kommer så äntligen dagen D.

Du packar dina väskor och åker iväg. Åtskilliga timmar senare landar planet.

Flygvärdinnan kommer och säger: - Välkommen till Holland.

- HOLLAND!! Halvropar du

- VAD MENAR DU MED HOLLAND?? JAG HAR BESTÄLLT EN RESA TILL ITALIEN, jag ska vara i ITALIEN. HELA MITT LIV HAR JAG DRÖMT OM ATT ÅKA TILL ITALIEN.

Men det har blivit en förväxling i flygrutten. De har landat i Holland och där måste du stanna.

En viktig sak att komma ihåg är att de inte har tagit dig till en hemsk, vidrig, oanständig plats, full av farsot, svält och sjukdom. Nej det är bara en helt annorlunda plats.

Så du måste gå ut och köpa dig nya resehandböcker, och du måste lära dig ett helt nytt språk, och du möter en helt ny grupp av människor som du aldrig mått tidigare.

Det är som sagt en helt annorlunda plats. Det har en långasammare takt än i Italien, mindre glamoröst. Men efter att ha varit här ett tag och du har hämtat andan och sett dig omkring, så börjar du lägga märke till att Holland har väderkvarnar, Holland har tulpaner och Holland har till och med Rembrandt.

Men alla du känner är fullt upptagna med att resa till och från Italien och de skryter om hur deras tid i Italien har varit.

Då och då säger du kanske till dig själv: - JA DET VAR DIT JAG SKULLE. DET VAR DET JAG HADE PLANERAT.

Och smärtorna kommer aldrig någonsin att försvinna helt, för förlusten av den drömmen är en mycket stor förlust. Men om du ödslar ditt liv med att sörja över det faktum att du inte kom till Italien, så blir du aldrig fri att uppskattaoch njuta av det riktigt speciella, verkligt underbara med HOLLAND.


Denna text är så bra, den säger mycket om olika situationer i livet tycker jag. Man har många föreställningar i livet om hur man tror/vill det ska vara, men det blir inte alltid så. Men ändå så går man vidare utefter hur situationen blir, förändrar och söker de bästa lösningarna i livet för att allt ska fungera i livet för allas bästa. Man kommer långt med kärlek i både med och motgång   

Av Anette - 15 juli 2011 09:53

Eller nja kanske sanning med modifikation...startade inte dagen med kaffe utan startade dagen med att få ett samtal från Fredrik.....han hade en fråga bara....

La mig igen efter det samtalet och blev väckt eller ja inte väckt direkt men gick upp ur sängen när älskling rigde en stund senare....

I går hade jag städdag och sen var jag på VC med Anton, där det konstaterades att han skulle ha mer penicillin eftersom han hade svinkoppor och har sär över hela rumpan stackars mammas gosse....sen var det bara att köra hem honom till pappa igen och vidare hem och städa ett tag till, var inte klar förrän kl 20 i gårkväll eller ja klar och klar har lite kvar att städa men jag följde ett råd som jag fick på FB av en vän och det var att sätta mig ner och dricka en kopp kaffe hahahaha men hon sa inte hur många gånger jag skulle sätta mig ner och dricka :-P

I dag eller rättaresagt i kväll är det jobb som gäller men innan dess ska jag in till klippan och träffa gogumsan och hennes underbara I och A.

Resten av helgen är det jobb som gäller bläh men men inget att göra åt det måste ju jobba, och ingen älskling kommer denna helgen heller så jag kommer att känna mig ensamast i hela världen men vi ses på måndag då han och prinsessan kommer hit.

På söndag efter jobb ska jag hämta mina småkottisar och sen ska de ha semester hemma med oss i en vecka......på onsdag fyller Anton år och sen på torsdag fyller jag tant. men det är inget som räknas...har efter alla år eller ja de senaste åren tappat sugen med att fylla år.

Nä nu ska jag slänga i en maskin tvätt och sen ska jag kolla lite på hemtentan.....

kram


älskar dig mitt allt

Av Anette - 13 juli 2011 22:50

Växlar mellan tv:n och hemtentan...

Sitter och har tråkigt, saknar min älskling massor massor....hoppas att han iallafall saknar mig lite

Varit i kristianstad ett tag i dag med gumman och gossarna....

Och nu i kväll har jag tvättat och vikt in tvätt...ledig i morgon med och då står städ på schemat..så kul kan man ha på sin lediga dag hrm

Sen är det jobb fredag till söndag och sen har min älskling och jag semester även om jag ska hoppa in och jobba ett par pass eller ja närmare bestämt 6 stycken under de fyra veckor jag är ledig.....

just nu sitter jag bara här i köket och känner mig nere, hatar att känna mig såhär men men vet oxå att det kommer att gå över så småningom.....

Nä kanske inte rätt dag att blogga på

kram

love u my honey....

:-)

Av Anette - 13 juli 2011 22:28

Av Anette - 12 juli 2011 17:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anette - 11 juli 2011 22:47

Av Anette - 11 juli 2011 13:17

och nu har jag äntligen en tvättmaskin igen och slipper på så sätt att tvätta i badkaret....sååååå skönt.

Ska snart hoppa in i duschen så jag är ren till det är dags att köra och jobba kvällspasset.

Småkottisarna ska lämnas på dagis och sen ska de vara hos sin pappa denna veckan...

Nästa vecka är de lediga från dagis, jag har semester eller ja jag ska hoppa in och jobba kvällen den 19:e men då hoppas jag att älskling har dom...

Hrm märker att min dator eller ja tangenterna har börjat bli knasiga igen grrrr ibland reagerar de inte alls när man trycker på dem och ibland så slår de dubbel eller trippelbokstäver.

Nä duschen var det sen jobb idag och i morgon och sen ledig två dagar förhoppningsvis och sen jobb igen hela helgen.....och ingen älskling heller denna helgen hrm jaja så e det..

kram


älskar dig.....

Skapa flashcards