nettanhuss

Alla inlägg under september 2012

Av Anette - 17 september 2012 21:03

I våras fick jag ett paket av en aldeles speciell diamant <3. Till en början vågade jag inte öppna det.....men efter ett tag tog nyfikenheten över.

I paketet låg en flygbiljett i V.I.Pklass

Destinationen var hemlig, men med på resan skullde diamanten. Dagen för avresa kom och vi hoppade på flyget tillsammans, hand i hand.

När vi efter en lång flygresa landade kramade diamanten min hand lite hårdare och viskade:- Vad spännande det ska bli. Jag kramade diamantens hand tillbaka och svarade:- JA det ska det verkligen bli. vi gick in i avgångshallen. Plötisligt hörde vi en röst i högtalarna:- Välkommen till Landet ADHD.

Landet ADHD?! tänkte jag, vad är det för land? Var ligger det? Vad händer där? Vad är det för personer som bor där?

Kom nu mamma sa diamanten och hoppade upp och ner av förtjusning.

Tvekande gick jag mot utgången, sakta, sakta. Vad ska vi göra här? tänkte jag för mig själv. Jag vill inte vara här, jag vill åka hem.

Diamanten drog mig efter sig medan han med barnslig förtjusning halvsprang mot utgången. Jaja tänkte jag, jag har ju fått denna resa av min diamant så jag får gå ut och se vad detta nya okända land har att erbjuda.

Vi gick ut från ankomsthallen och såg oss omkring. Det verkade inte vara någon skillnad på människorna vi mötte, de såg ut som oss och de verkade vara som oss.

Min nervositet släppte undan för undan och hela jag fylldes av en nyfikenhet :-). Här finns mycket att se och att lära sig om, detta är inget farligt, varför var jag rädd och osäker inför detta?

Resan var inte planerad och destinationen var hemlig, nu förstod jag varför.: det var en aldeles underbar plats vi hade hamnat på, tempot var snabbt men varmt och familjärt....skulle kunna tänka mig att stanna länge på detta ställe.

Diamanten tog åter igen min hand och kramade den hårt samtidigt som han sa:- Mamma jag älskar detta landet, kan vi inte stanna här för alltid.

VArför inte tänkte jag och tittade på min diamant.

Tillsammans begav vi oss ut på äventyr för att upptäcka varje liten bit av detta land, när vi skickar vykort till er där hemma kommer ni att vara gröna av avund för allt vi kommer att vara med om.

Kram alla

Skapa flashcards