nettanhuss

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Anette - 23 februari 2011 22:24

Ja detta har verkligen inte varit vår vecka...jag och sessan soom hade planerat att vara hemma och mysa och sen skulle jag plugga inför tentan vi ska ha på fredag men istället har vi tillbringat dagarna på detta förbaskade sjukhusrummet.... grrrrr men men vad ska man göra

Går inte in på vad som hänt här eftersom ni som läser här har FB....

En sak är iallafall säkert och det är att jag har den finaste pojkvännen i världen som körde hit i måndagskväll från _Malmö för att hämta mig här och sen köra mig till kloster där min bil stod eftersom vi hade åkt ambulans jag och sessan och sen körde han hela vägen hem till _Malmö igen allt detta trots att han skulle upp och jobba tidigt i går morse igen <3 Kallar det kärlek <3....

Sen har jag upptäkt en annan fantastisk sak och det är hur många människor i olika länder som engagerat sig och ber för oss ja i synnerhet sessan....

Sessan ligger här med sin nackkrage och har ont stackars pluttan min skulle göra vad som helst för att ta den smärtan hon tvingas utstå...men som jag skrivit så hoppas vi på att iallafall få komma hem på permission i morgon.....

På fredag kommer älwskling upp till mig...känner att jag behöver honom nära mig...bara krypa in i hans varma nallefamn....

Har tänkt på vad mamsen sa till mig i höstas: jag önskar att du var liten och kunde sitta i mitt knä så skulle jag blåsa på det som gör ont....

ja jag hade hoppats att det skulle fungera, jag hade mer än någonsin tagit min sessa i knäet och blåsa på hennes smärta men tyvärr så hjälper det inte att blåsa...det finns så mycket annan smärta som skulle gå att blåsa bort tycker jag men tyvärr går inte det heller.....

Nu ska jag dra fram den ytterst sköna sjukhusextrasängen och lägga mig hrm det där med skön var lögn den e inte skön för ett öre ens.....

Tusen tack för all peppning vi har fått och får...det värmer att så många bryr sig...

Älskar dig mitt allt...vad skulle jag gjort utan dig.

Av Anette - 23 februari 2011 22:23

Du ska tro att du är något. Du ska tro att du är lika god som alla andra

och alla andra är lika goda som du. Du ska tro att du är lika klok som

andra, ibland klokare.


Du ska veta att du är lika bra som andra. Om du vet att du gör ditt bästa

kan du uppskatta dem som är bättre. Ibland vet du mer än andra. Du är

inte förmer än andra, men du är enastående som alla andra. Du duger till

mycket. Skratta åt dig själv och din värld, det gör dig fri.


Du ska tro att många bryr sig om dig. Du ska tro att du kan lära andra en

hel del och lära av dem.



Varför?  För att du är någon, en som behövs!


Av Anette - 23 februari 2011 22:08

Ge människor mer än vad de förväntar sig och gör det för att du tycker om det.


Lär dig din favoritdikt utantill.


Tro inte på allt du hör, spendera inte allt du får och sov inte så mycket som du skulle vilja.


När du säger: "jag älskar dig", säg det på riktigt.


När du säger: "jag är ledsen", se personen i ögonen.


Tro på kärlek vid första ögonkastet.


Driv aldrig med andras drömmar.


Älska djupt och passionerat. Du kan bli sårad, men det är det enda sättet att leva livet komplett.


Om du inte håller med eller har samma åsikt, förbli ändå lojal.


Förolämpa inte.


Döm inte någon p.g.a dennes släktingar.


Tala långsamt men tänk snabbt.


Om någon ställer en fråga som du inte vill svara på, le och fråga istället: "Varför vill du veta det?"


Kom ihåg att den största kärleken och de största framgångarna innebär de största riskerna.


Ring dina föräldrar.


Säg prosit när du hör någon nysa.


Låt inte ett litet missförstånd förstöra en stor vänskap.


När du upptäcker att du gjort fel, rätta till det genast.


Le när du svarar i telefon, den som ringer hör att du ler.


Gift dig med en man/kvinna som tycker om att konversera. När ni blir gamla, kommer er förmåga att konversera vara viktigare än något annat.


Spendera lite tid ensam.


Öppna din famn för ombyten/förändringar, men släpp inte på dina värderingar.


Kom ihåg att tystnad ibland är bästa svaret.


Läs fler böcker och se mindre på TV.


Lev ett bra och värdigt liv.


När du blir gammal minns det som varit, då kan du njuta av det en andra gång.


Tro på Gud, men lås alltid din bil.


En kärleksfull atmosfär hemma är viktigt.


Gör allt du kan för att skapa en lugn och harmonisk miljö.


Om du inte är överens med din käresta, se på situationen som den är nu, inte som den varit.


Läs mellan raderna.


Dela med dig av allt du vet. Det är ett sätt att uppnå odödlighet.


Var vänlig mot vår planet.


Be, det finns en obeskrivlig kraft i en bön.


Avbryt aldrig någon som håller på att visa dig sin tillgivenhet.


Lägg inte näsan i blöt.


Lita aldrig på en man/kvinna som inte sluter ögonen när du kysser honom/henne.


En gång om året, åk till ett ställe du aldrig varit på.


Om du tjänar mycket pengar, placera dem för att hjälpa andra medan du fortfarande lever. Detta är den största tillfredsställelsen rikedom kan ge.


Kom ihåg, att inte uppnå det du vill är ibland en lyckoträff.


Lär dig alla regler, och bryt en del.


Kom ihåg att det bästa förhållandet är det där kärleken mellan två personer är större än behovet den ena har av den andra.


Bedöm din framgång i förhållanden till det du måste avstå ifrån för att uppnå den.


Närma dig köket och kärleken med djärvhet.


Av Anette - 23 februari 2011 21:55

1 kopp vänliga ord
1 rågad msk förståelse
4 tsk tid och tålamod
1 tsk varm personlighet
1 stänk humor

Tillredning

Mät orden väl och tillsätt den rågade förståelsen.
Använd god tid och glöm ej tålamodet. blandas med den varma personligheten.

Av Anette - 23 februari 2011 21:50

När jag vaknade i morse kände jag mig på dåligt humör. Men det var jag bara glad för. Det visade ju att jag hade känslor

Sedan tog jag barnsalva istället för tandkräm på tandborsten. Då förstod jag att även den bästa kan ta fel. Jag kände mig djupt tacksam över den insikten

När jag öppnade kylskåpet föll ett mjölkpaket ut och gick sönder samt stänkte ner mina skor och byxor. Jag intalade mig att det var bra för ovanlädret. Byxorna hade jag ändå tänkt byta

Under tiden kokade frukostkaffet över, det fick mig att komma ihåg att kaffe på tom mage är hälsovådligt.

Just som jag slagit igen ytterdörren märkte jag att jag glömt nycklarna - den stunden, den sorgen nynnade jag och tänkte på att jag inte behövde bryta mig in förrän efter arbetet.

Att det nya byxorna fastnade i cykelkedjan och att jag körde rakt in i grannens häck, spelade egentligen ingen större roll - tur att det inte var ännu dyrare byxor, mumlade jag glatt och att det var grannens häck, tillade jag positivt och vitsigt.

På jobbet tog jag in kaffekoppen till skrivbordet och råkade spilla det mesta på manuset till kvartalsrapporten - det kunde ha varit tre veckors arbete, ropade jag ut i korridoren. Tur att det bara var ett fjortondagarsjobb som blev förstört! Och förresten hade jag ändå tänkt arbeta om det!

Till lunch tog jag en råkosttallrik och bet av en tand på en liten sten. Just den tanden hade alltid varit lite sned, så jag bad tandläkaren att dra ut rasket - lika bra att inte ha några sneda tänder, tänkte jag och kände mig uppåt.

På hemvägen skulle jag ta ut pengar, men mitt kort försvann in i bankomaten och kom inte ut igen - fast jag genast på minuten bankade - nåja, de pengarna hade jag ändå bara gjort av med, filosoferade jag lugnt och tillämpade lite avslappningsteknik.

Låssmeden kostade bara 200:- och explosionen när jag knäppte på TV:n blev inte särskilt kraftig, nu kan jag skaffa text - TV. Och så blev omtapetseringen äntligen av. Så bra!

Det är fint att tänka positivt, tänkte jag positivt och kastade mig på sängen så att benen - på sängen - vek sig. Annars vet man inte vad som kunde ha gått snett idag!!!

Ovido - Quiz & Flashcards