nettanhuss

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Anette - 20 februari 2011 22:48

Hur vet man att man är kär?

1. Du tänker på honom var du än är och gör.
2. När du kommer in i ett rum är det första du gör att se efter om han är där.
3. Du undrar hela tiden på vad han gör just nu.
4. När telefonen ringer tror eller hoppas du alltid att det är han.
5. Du jämför alla andra med honom.
6. Det är smärtsamt att se honom tillsammans med någon annan.
7. Du kan inte komma på någon anledning att vara arg på honom.
8. Var gång du nämner hans namn ilar det till i kroppen.
9. När du ser honom så upphör resten av världen att existera.
10. Du tänker hela tiden på hans värme.
11. Varje låt du hör påminner dig om honom på ett eller annat sätt.
12. Du blir ledsen ibland och undrar om du duger.
13. Bara att få syn på honom gör hela din dag.
14. När du blir rädd eller ledsen är han den första person du känner att du behöver.
15. Du kan skilja ut hans röst i en folksamling.
16. Så fort någon nämner hans namn hajar du till som om det var ditt namn du hört.
17. När han ler blir du glad för att han är glad.
18. Du kan inte se några brister hos han.
19. Du tycker att hans doft är den godaste lukten som finns.
20. Att nudda honom känns som att få en elstöt och du blir helt varm.
21. Bara att titta på han gör att du tappar andan.
22. Att vara utan honom gör så ont att ögonen tåras.
23. Du vill veta allt om honom.
24. Allt han säger låter klokt.
25. Du studerar varje del av honom och tycker varje kvadratcentimeter är perfekt.

26. Man minns och värdesätter vart enda ord han sagt...
27. Man vänder och vrider på varje ord man får och tolkar allting positivt ena sekunden och negativt nästa
28. Man hör i minnet varje tonfall han använt och hans leende lyser upp en i allt annat grå och trist dag.

Allt detta stämmer när jag tänker på dig mitt allt
puss älskar dig så att det gör ont <3

Av Anette - 20 februari 2011 22:24

Välkommen till Holland!

När man ska ha barn, är det som att planera en sagolik semesterresa till Italien. Du köper en massa resehandböcker och gör upp underbara planer. Colosseum, Michelangelo, lutande tornet i Pisa, gondolerna i Venedig. Du lär dig konversera på italienska. Allt är mycket spännande.

Efter månader av spänd och otålig förväntan, kommer så slutligen dagen D.

Du packar dina väskor och reser iväg. Åtskilliga timmar senare landar planet.
Flygvärdinnan kommer och säger: - Välkommen till Holland.

- HOLLAND? Halvropar du.
- VAD MENAR DU MED HOLLAND? JAG HAR BESTÄLLT EN RESA TILL ITALIEN!
- Jag ska vara i ITALIEN!
-HELA MITT LIV HAR JAG DRÖMT OM ATT RESA TILL ITALIEN!

Men det har blivit en förväxling i flygrutten. De har landat i Holland och där måste du stanna.

En viktig sak att komma ihåg är att de inte har tagit dig till en hemsk,vidrig, oanständig plats, full av farsot, svält och sjukdom. Nej, det är bara en helt annorlunda plats.

Så du måste gå ut och köpa nya resehandböcker, och du måste lära dig ett helt nytt språk, och du möter en helt ny grupp av människor som du aldrig har mött tidigare.

Det är som sagt en annorlunda plats. Det är en långsammare takt här än i Italien, mindre glamoröst. Men efter att ha varit här ett tag och du har hämtat andan och sett dig omkring, så börjar du lägga märke till att Holland har väderkvarnar, Holland har tulpaner och Holland har till och med Rembrandt.

Men alla du känner är upptagna med att resa till och från Italien och de skryter om hur underbar deras tid i Italien har varit.

Och då och då säger du kanske till dig själv:
- JA, DET VAR DIT JAG SKULLE.
- DET VAR VAD JAG HADE PLANERAT.
Och smärtan kommer aldrig någonsin att försvinna helt, för förlusten av den drömmen är en mycket, mycket stor förlust. Men om du ödslar ditt liv med att sörja över det faktum att du inte kom till Italien, så blir du aldrig fri att uppskatta och njuta av det riktigt speciella, verkligt underbara med HOLLAND.

"EMILY PEARL KINGSLEY"


 

Denna texten säger mycket om flera situationer i livet tycker jag. Man har många föreställningar i livet om hur man tror/vill det ska vara, men det blir inte alltid så.
Men ändå så går man vidare utefter hur situationen blir, förändrar och söker bästa lösningarna i livet för att det ska fungera för allas bästa. 

Man kommer långt med kärlek i med och motgång, 

Av Anette - 20 februari 2011 20:49

Av Anette - 20 februari 2011 20:00

Japp nu har hela helgen gått med och det har blivit söndag igen var katten tar dagarna vägen?!

Denna helgen har tillbringats tillsammans hela familjen både barnen och jag och Älskling....

I går hade jag ljusparty mitt första alltså min startvisning.....Gumman och mogge och barnen kom hit de med.....

I dag åkte älskling och prinsessan hem redan vid 11 och jag kan inte hjälpa det men jag saknar de bara de har åkt...likadant när bara älskling är här bara han har åkt så saknar jag honom men jag hoppas att det inte tar så lång tid innan vi aldrig behöver skiljas igen....jag älskar honom så det gör ont i mitt hjärta bara jag tänker på honom.....

Gud hör bön och han skickade världens finaste man till mig....mannen jag aldrig kommer att släppa....mannen jag vill tillbringa resten av mitt liv med....och som jag kommer att göra det med om jag får bestämma :-)

Längtar till på fredag för sen har vi hela helgen tillsammans bara vi två och ska bara mysa och mysa.....

Denna veckan vet jag inte vad som händer förutom att jag ska plugga och sen på tisdag ska jag till gumman och pussgossarna och sren på torsdag ska jag till goaste I och fika...Cindy ska få leka med hennes Emma....Cindy behöver lite social träning med andra hundar, hon är nämligen rädd för andra hundar stackaren men det ska vi träna bort det har jag bestämt....

Just nu ligger hon och gosar med mig i soffan här och snart ska vi ut på kvällskissen men dert blir ingen lång kvällskiss i dag kan jag säga eftersom det är svinkallt ute och hon darrar om hon är ute för länge...tar bara den vanliga kvällskissrundan...upp för denna gatan och ner i nästa......

Nä nu plugga vidare så jag klarar tentan på fredag...

KRAM på er alla goa


<3 Älskar dig mitt allt, mer än det finns ord i världen att beskriva. Puss och kram på dig med <3

Av Anette - 20 februari 2011 17:44

Ovido - Quiz & Flashcards