nettanhuss

Alla inlägg under februari 2011

Av Anette - 7 februari 2011 10:45

Dags att skriva en uppdatering av helgen som jag har tillbringat med hela min fina underbara familj...jag Chrille och alla våra barn...

Älskling och prinsessan kom i fredags kväll och sen åkte de hem i går...

Lördagen tillbringade jag ett par timmar uppe i Kristianstad och skrev en omtenta.... och sen när jag kom hem var jag helt slut...men älskling hade tagit hand om alla barnen och det hade gått så bra så.....på kvällen i lördags mös vi...sen  i går var det dags för Anders att ha kalas eftersom han ska hem till pappa idag när han fyller år...de ska vara där denna veckan nu....

Fa och Lelle och Bibbi kom först och firade honom, ja älskling och prinsessan var med här förståss....senare på kvällen kom mamma och Flemming och gratulerade honom de med, han är sååååå nöjd med alla sina fina presenter....

Älskling och prinsessan åkte hem på eftermiddagen i går och jag började som vanligt sakna honom som en tok bara de hade kört en liten bit....


Älskling min jag känner inte mig hel när du inte är hos mig...en stor puzzelbit i mitt liv fattas varje gång du åker....det blir bara svårare och svårare att skiljas från dig för varje gång hoppas du vet hur mycket jag älskar dig och hur mycket du betyder för mig...det finns ingen annan i mitt liv som betyder så mycket som du och som jag älskar så mycket...du har fångat var enda liten atom i mitt hjärta..... Puss på dig min skatt älskar dig

Av Anette - 7 februari 2011 10:42

För det är Anders födelsedag Hurra Hurra Hurra   Grattis stora killen Önskar Mamma Felicia Anton Alexander Chrille och Lisa :-)

Ja tänk för 6 år sen idag kom en underbar liten kille till världen.....


kram

Av Anette - 3 februari 2011 23:48

Kalle är den typen du älskar att hata. Han är alltid på gott humör
och har alltid något positivt att säga. 
 När någon frågade honom hur han mådde svarade han: 
 'Om jag mådde bättre hade jag varit tvillingar'. 
 Han var en naturlig inspiratör. Om en av de anställda hade en dålig dag
var Kalle där och talade om för de anställde hur man kunde se positivt
på situationen. 
Jag blev nyfiken av att se detta, så en dag gick jag bort till Kalle och
frågade honom: 'Hur lyckas du?' 
 Kalle svarade: 'Varje morgon vaknar jag och säger till mig själv: Du har
två val idag. Du kan välja att vara på gott humör eller du kan välja
att vara på dåligt humör. Jag väljer att vara på gott humör.' 
 Varje gång det sker något dåligt, kan jag välja att vara ett offer
eller dra lärdom av det. Jag väljer att dra lärdom av det. 
 Varje gång någon kommer och klagar hos mig, kan jag välja att acceptera
deras klagan eller jag kan välja att peka på de positiva sidorna i
livet. 
 Jag väljer de positiva sidorna i livet. 
 'Säkert, men det är inte fullt så enkelt', protesterade jag. 

'Det är det', svarade Kalle. Livet handlar om val. När du tar bort allt
runt omkring är varje situation ett val. Du väljer hur du vill reagera
på situationen. 

 Du väljer hur folk skall påverka ditt humör. 

 Det är du som väljer om du vill vara på bra eller dåligt humör. 

 Till syvende och sist är det ditt val hur du lever ditt liv. 

 Jag funderade över vad Kalle hade sagt. 

 Strax därefter lämnade jag företaget för att starta eget. Vi tappade
kontakten, men jag tänkte ofta på honom när jag gjorde ett val i
förhållande till livet, istället för att bara reagera på det. 
 Många år senare hörde jag att Kalle var inblandad i en allvarlig olycka
med ett fall på 20 meter från en radiomast. Efter 18 timmars operation
och flera veckor på intensiven, blev Kalle utskriven från sjukhuset med
skenor längs ryggen. 
 Jag träffade Kalle ca sex veckor efter olyckan. Då jag frågade honom
hur han mådde, svarade han: 'Om jag mådde bättre skulle jag ha varit
tvillingar. Vill du se ärren?' 
 Jag avböjde erbjudandet om att se ärren, men frågade honom om vad som
försiggick i huvudet på honom under olyckan. 
 'Det första jag tänkte på var på min ännu ofödda dotter', svarade
Kalle. 
 'Så medan jag låg på marken mindes jag att jag hade två val. Jag kunde
välja att leva eller jag kunde välja att dö. Jag valde att leva'. 
'Var du inte rädd? Blev du inte medvetslös?' frågade jag 
 Kalle fortsatte: 'Ambulanspersonalen var fantastisk. De sa hela tiden att
allt kommer att gå bra. Men då de rullade in mig på akutmottagningen
och jag såg uttrycken i läkarnas och sjuksköterskornas ansikten, blev
jag vettskrämd. I deras ögon stod skrivet: 'Han är döende'. Jag visste
att jag måste göra något. 
Vad gjorde du då?', frågade jag. 

 Nå, det var en sjuksköterska som skrek frågor till mig', sa Kalle. 
 Hon frågade om jag var allergisk mot något. 
 Ja', svarade jag. Läkarna och sjuksköterskorna stannade upp medan de
väntade på mitt svar. 

 Jag tog ett djupt andetag och ropade: 'Tyngdkraften'. 
 Genom deras skratt sa jag till dem: 'Jag väljer att leva. Operera mig som
om jag var levande, inte död'. 
 Kalle överlevde tack vare läkarens skicklighet, men också på grund av
sin fantastiska inställning. 
 Jag lärde av honom att varje dag kan vi välja att leva fullt ut. 
Inställningen är, trots allt, allt. 
 Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära
sina bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga'. Matteus 6:34 
 Egentligen är dagen idag den morgondag som du bekymrade dig för igår. 
 
 
 

Av Anette - 3 februari 2011 08:40

Det var när jag fyllde 10 år....

Min pappa hade gjort en "tipsrunda" genom hela huset och deras lilla tomt...olika saker att klura ut och tillslut kom jag fram till min födelsedagspresent som var en turkos treväxlad cykel...vilken lycka säger jag bara.


Dag 19 - Detta ångrar jag


Ja jag brukar inte göra saker som jag behöver ångra...jag tänker efter före för det mesta, det gör att man inte hamnar i en massa konstiga situationer...men ibland lyckas det inte....kan inte komma på något så här som jag ångrar nu direkt...visst har man gjort en del saker men jag ser det som erfarenheter och inte som saker man ska ångra...vet man att man har gjort fel och lär sig av vetskapen och sen rättar till det så finns det inte något man behöver ångra...alla dåliga saker försöker jag vända till positiva och se dem som erarenheter istället...det fungerar för det mesta och det är nog det tankesättet bla som har gjort mig till den starka kvinna jag är idag....haha nu luktar det skryt men det bjuder jag på :-P


Dag 20 - Den här månaden

Ja då får vi väl summera januari då eftersom Februari precis har börjat....

Januari har varit en underbar månad på kärleksplanet...har umgåtts med älskling, barnen och prinsessan men tyvärr inte i den utsträckningen som jag velat dvs alltid....januari var oxå månaden då jag började packa alla mina grejer för att den 31 flytta ner till huset där jag sitter nu...ett nytt kapitel i vårt liv ja mitt och barnens har börjat sen ett tag tillbaka men det var nu i januari som jag fick definitivt avslut från det gamla iochmed flytten....

Plugg och plugg och åter plugg har oxå stått på schemat...en tenta har jag med hunnit med en tenta som jag inte har fått svar på ännu men som jag hoppas kommer nu inom det snaraste.....


Dag 21 - Ett annat ögonblick (ett ögonblick)

Ett ögonblick ja

Ett ögonblick kan förändra hela människans värld och vardag...

Ett ögonblick när jag fick reda på vad 'F hade gjort och det lades in om skiilsmässa

Ett ögonblick när jag la in en kontaktannons på E-darling

Ett ögonblick på första daten med älskling när vi pussades utanför centralen i malmö.

Ett ögonblick med två läppar som möts i en kyss mellan mig och älskling...

Ett ögonblick en blick mellan oss två

Alla dessa är ett ögonblick som representerar livet och kärleken...alla är just ett ögonblick men ett ögonblick kan vara så olika både tråkiga och som tillsammans med min älskling aldeles underbara.....


Dag 22 - Det här får mig att bli upprörd

ja här säger jag tveklöst svek och skitsnack, samt lögner....

Det finns annat med som gör mig upprörd tex våld men just det första jag tänker på när jag läser är svek...skitsnack och lögner...

De sm utsätter mig och min familj för sånt är inte välkomna i vår familj eller vänkrets, jag blir som en tiger kan jag säga. Har varit utsatt för det bland sk vänner men de vännerna finns inte på min vänskapslista mer det är de man kallar energitjuvar....brukar använda en liknelse när jag berättar för barnen att man ska vara snälla mot varandra och det är att alla elakheter oavsett om det är blickar eller ord ska ses som en bomerang de kommer alltid tillbaka till en själv om inte direkt så för eller senare kommer det...en bomerang kan man inte kasta bort utan vidare utan den kommer tillbaka...kanske när man minst anar det men man vet aldrig.


Dag 23- Det här får mig att må bättre....

Min älskling, mina barn, min fina familj (alla vi är nu) mina vänner och mina nära släktingar...kärleken jag känner till älskling och som han besvarar p¨å ett fantastiskt sätt får mig att må aldeles utmärkt...

barnens leende på morgonen när man säger godmorgon eller bara det lilla när de sätter sig i ens famn och gosar in sig och säger att de älskar en ja allt sånt sätter guldkant på tillvaron och får mig att må bra....


Dag 24 - det här får mig att gråta

Ja jag är en känslosam person och antingen gråter jag när jag läser något bra, något sorgligt, när jag är arg eller ledsen....

'Detta halvåret har jag gråtit mycket men oxå skrattat en hel del....man måste både skriatta och gråta här i livet...det är viktigt att man vågar och kan visa sina känslor....


Dag 25 - En första....

Blick som var början till vad jag tror livslång kärlek....upplevde jag på första daten tillsammans med älskling


Dag 26 - Mina rädslor

Jag är rädd för att det ska hända barnen något, jag är rädd för spindlar, jag är rädd för att må så dåligt igen som jag gjorde i höstas, jag är rädd för att bli lämnad av mannen som jag älskar mest i hela världen

Ja jag är rädd för mycket även om jag besegrar rädslan bit för bit och jag är inte alls lika rädd nu som jag var innan


Dag 27 - Min favoritplats

I min älsklings famn tillsammans med alla våra underbara barn....


Dag 28 - 'Det här saknar jag

Att vi inte är tillsammans hela familjen men det blir vi i morgon


Dag 29 - Mina ambitioner

Mina ambitioer ja

Att klara min utbildning och bli en bra socionom...att vara en bra mamma till mina barn och att få alla i min familj under samma tak....att ställa upp för mina vänner så som de har ställt upp för mig nu när jag har haft det svårt...


Dag 30 - Ett sista ögonblick

Ja här vet jag inte vad jag ska skriva

Ett sista ögonblick som var känslosamt  var när jag lämnade huset i nsnälleröd...känslosamt på så sätt att det finns en massa minnen i det huset, inte för att jag lämnade F bakom mig helt nu utan att barnen eller ja iallafall tre av dem har fötts och kommit hem till det huset, deras första födelsedagar, deras första steg och allt annat som hört barnen till, det var känslosamt i det sista ögonblicket innan jag låste och aldrig kommer att komma dit och bo mer...för det vill jag inte utan jag vill bo med min nya familj...mina barn och min älskling och prinsessan


kram på er alla

Glöm aldrig att jag älskar dig mitt allt




Av Anette - 2 februari 2011 11:20

Den här morgonen. . .
ska jag le när jag ser ditt ansikte
och skratta när jag känner att jag vill gråta

Den här morgonen. . .
ska jag låta dig välja vad du vill ha på dig
och säga hur fint det blev

Den här morgonen. . .
ska jag kliva över tvätten, lyfta upp dig
och ta med dig ut till lekparken

Den här morgonen. . .
ska jag låta disken ligga kvar odiskad
och låta dig lära mig hur man lägger det där pusslet

 Den här kvällen. . .
ska jag dra ut telefonkontakten och låta bli att sätta på datorn
och sitta med dig på gården och blåsa bubblor

Den här kvällen. . .
ska jag inte skrika åt dig en enda gång, inte ens det minsta grymt
när du skriker och gråter efter glassbilen
och om den kommer förbi går jag ut och köper en glass

Den här kvällen. . .
ska jag inte oroa mig för vad du ska bli när du vuxit upp
eller fundera lite extra på varje beslut jag har tagit som rör dig

Den här kvällen. . .
kommer jag att låta dig hjälpa mig att baka kakor
och jag kommer inte att stå lutad över dig för att tillrättavisa dig

Den här kvällen. . .
kommer jag att ta oss till McDonald´s
och köpa oss varsin Happy Meal så vi båda kan få leksakerna

Den här kvällen. . .
kommer jag att hålla dig i mina armar och berätta om hur du föddes
och hur mycket jag älskar dig

Den här kvällen. . .
kommer jag att låta dig stänka i badkaret
och lova att inte bli arg

Den här kvällen. . .
kommer jag att låta dig stanna uppe sent
medan vi sitter på verandan och räknar alla stjärnor 

Den här kvällen. . .
kommer jag att sitta nära dig i timmar
och missa mina favoritprogram på TV

Den här kvällen. . .
när jag drar mina fingrar genom ditt hår medan du ber
kommer jag att tacka Gud för Den finaste gåvan som givits

Jag kommer att tänka på de mammor och pappor
som letar efter sina försvunna barn,
de mammor och pappor som besöker sina barns gravar
i stället för deras sovrum,
de mammor och pappor som är på sjukhus för att med gränslös sorg
se sina barn lida och för sitt inre skrika att dom inte klarar mer

 Och när jag kysser dig god natt kommer jag att hålla dig litet hårdare, litet längre.
Det är då jag kommer att tacka Gud för dig och inte be honom om något mer. . .
. . . utom en dag till

Av Anette - 2 februari 2011 11:14

Följande lånade jag i Nancys blogg. Den manar verkligen till eftertanke...


På en geriatisk avdelning på ett sjukhus i Skottland fanns en gammal dam som inte såg ut att intressera sig för omgivningen utan bara satt och stirrade ut genom ett fönster.
När hon var död , fann man denna dikt bland hennes papper.

 

gör vad ni ber mej och äter när ni vill. Jag är ett tioårs barn med en far och en mor, som älskar mej och min syster och min bror.
En sextonårs flicka smäcker o grann med drömmar att snart få möta en man. En brud vid snar tjugo – mitt
hjärta slår volt vid minnet av löften jag givit och hållit.

VAD SER NI SYSTAR?

Vad ser ni systrar, vad ser ni, säg? Vad tänker ni inom er när ni tittat på mej ”En knarrig gammal gumma , inte
särskilt kvick, osäker om vanor, med frånvarande blick, som spiller ut maten och inte ger svar, när ni muttrar
om henne som aldrig blir klar.” Som inte ser ut att märka vad ni gör och ständigt tappar käppen och inte ser sig för,
som viljelöst låter göra hur ni vill med matning och tvättning, och allt som hör till. Är det så ni tänker, när ni ser mej, säg. Öppna ögonen systrar, titta närmare på mej.

Jag skall tala om vem jag är som sitter här så still som

Vid tjugofem – nu har jag mina egna små, som behöver mej i hemmets lugna vrå. En kvinna på tretti , mina barn
växer fort och hjälper varandra i smått och i stort.
Vid fyrtio är de vuxna och alla flyger ut, men maken är kvar och glädjen är ej slut. Vid femti kommer barnbarn
och fyller upp vår dag, Åter har vi småttingar, min älskade o jag.

Mörka dagar faller över mej, min make är död, jag går mot en framtid i ensamhet och nöd, de mina har nog
av att ordna med sitt men minnet av åren och kärleken är mitt.

Naturen är grym. När man är gammal och krokig får den en att verka en aning tokig. Nu är jag bara en gammal kvinna , som sett krafterna tyna och charmen
försvinna. Men inuti denna gamla kropp bor ännu en ung flicka. Då o då uppfylla mitt medfarna hjärta jag minns min glädje och lever om livet på nytt, jag tänker på åren, de alltför få som flytt, och accepterar kalla fakta att inget kan bestå.

Om ni öppnar era ögon, systrar, så ser ni ej bara en gammal gumma.
Kom närmare, se MEJ!

Av Anette - 1 februari 2011 23:42

Mitt favoritminne ja eller iallafall ett av dem.....

Detta var inte alls lätt hrm har så många bra minnen och i synnerhet 4 st, när barnen föddes.

Ett av mina senare favoritminnen är när jag träffade älsling första gången....kommer ihåg hur nervös jag var och att jag sa till Aina att nä jag orkar inte, jag dör av nervositet men ändå nfanns det en spänning, en spänning över hur han var mannen bakom alla de underbara meddelandena som jag fått på e-darling...mannen som redan då verkade ha ett hjärta av guld..lo9ch det har visat sig stämma...men det sa min magkänsla redan då första gången när vi stod nere på Centralen i Malmö jag och Aina och väntade på att han skulle komma.....När han sedan kom så var det något i mitt hjärta som klickade till...då visste jag inte riktigt vad det var som gjorde att jag kände som jag kände...men nu har ag kommit på att det var ju kärlek vid första ögonkastet...en kärlek som är oerhört stark..den har varit stark redan från början men för varje dag som går växer den sig bara större och starkare......

När han kom emot mig första gången visste jag att han hade något...något som jag skulle komma att tycka oerhört mycket om...och även det visade sig vara sant......Vi gick till en kinarestaurang i _malmö och satt där och pratade ett tag, vi var nog lika nervösa båda två men det var så mysigt.....Den första daten blev ytterligare en och sen var jag hemma hos honom i hans lägenhet....

Första daten kan jag tänka på emellanåt och det är ett av mina favoritminnen helt klart....

Puss på dig älskling och tack för att du finns,att du är du och att du är min

Love u

Av Anette - 1 februari 2011 23:34

Har modifierat dag 16 som ni ser istället för att skriva om min första kyss har jag valt att skriva om en kyss helt enkelt...

Fast det kommer inte att bli lättare det det kom jag på hrm

En kyss ja det reperesenterar så mycket... värme,ömhet,kärlek,åtrå ja det kan som sagt vara allt inom kärlek...

Jag älskar att känna min älsklings läppar mot mina när vi möts i en varm kärleksfull kyss....hans varma underbara läppar mot mina, hans läppar som reperesenterar allt det jag vill att de ska representera....han är med andra ord helt fantastisk....men det är ju därför han är min älsking hihihi....

När våra läppar möts så brinner det av åtrå i min kropp...åtrå till mannen som jag älskar så att det inte går att beskriva med ord....värme och kärlek känner jag till honom med.....

kram

älskar dig mitt allt

älskar er alla fina skruttungarna vi har

Ovido - Quiz & Flashcards