nettanhuss

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Anette - 18 januari 2011 23:15

Ja då börjar dag 1 av mina 30 dagar och jag ska börja med att presentera mig:


Vem är då jag hrm alltid svårt att skriva om sig själv tycker jag....

32 år gammal eller ung välj själv...har växt upp med min pappa........mamma har alltid betytt jättemycket för mig och jag älskar henne villkorslöst :-)

gått på gymnasiet i Helsingborg där jag läste till undersköterska och sen har jag jobbat inom vården....

Ligger i skilsmässa och ni som följt mig på den gamla bloggen vet orsaken....

Definitiv skilsmässa blir det den 19 april....

Pluggar till socionom på högskolan i Kristianstad...har träffat världens underbaraste man på Edarling det var han som tog första steget till kontakt och jag ångrar inte en sekund att jag bjöd in honom i mitt liv...han är verkligen mannen jag vill dela hela min framtid med....har aldrig kännt så här innan...v är soulmates...till på köpet fick jag en underbar liten prinsessa som bonusdotter :-).....

Politikst aktiv i M i Klippan där jag sitter som ersättare i Kultur och fritidsnämnden...

Ja vad ska jag mer skriva hrm......

På fritiden (fritid och fritid blir inte mycket av det när man har 4 barn och studerar på heltid) så umgås jag med nära och kära...

Är en tjej med mycket skinn på näsan som prioriterar det som beyder någo i mitt liv....

Flyttar till Ljungbyhed med barnen nästa vecka...till ett hus där nere.

Har gått igenom många svårigheter i mitt liv men lever efter devisen *det som inte dödar det härdar* och ser alla motgångar som saker som har stärkt mig och gjort mig till den jag är idag.....

Ja detta var i stora drag en presentation av mig och mitt liv....svårt att skriva en del då jag inte vill hänga ut någon på något sätt, heller inte smutskasta någon vilket jag inte har anledning till heller för de som betyder något finns i mitt liv och kan ta del av min vardag och de sm inte betyder något de som jag kallar *energitjuvar* de har jag avpolleterat och de finns inte hos mig eller mina nära mer....

Tigermamma skulle man kanske kunna kalla mig då jag blir som en tiger om någon sårar mig eller mina nära....


KRAM

Av Anette - 18 januari 2011 22:52

Blev inspirerad av en vän att göra *mina 30 dagar* .....

Mina 30 dagar,,

Dag 01 – Presentera mig själv

Dag 02 – Min första kärlek

Dag 03 – Mina föräldrar

Dag 04 – Det här åt jag i dag

Dag 05 – Vad är kärlek?

Dag 06 – Min dag

Dag 07 – Min bästa vän

Dag 08 – Ett ögonblick

Dag 09 – Min tro

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – I min handväska

Dag 13 – Den här veckan

Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?

Dag 15 – Mina drömmar

Dag 16 – Min första kyss

Dag 17 – Mitt favoritminne

Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Dag 19 – Detta ångrar jag

Dag 20 – Den här månaden

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Dag 22 – Det här upprör mig

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Dag 24 – Det här får mig att gråta

Dag 25 – En första

Dag 26 – Mina rädslor

Dag 27 – Min favoritplats

Dag 28 – Det här saknar jag

Dag 29 – Mina ambitioner

Dag 30 – Ett sista ögonblick


Tack för inspirationen goa vännen min http://www.nancy66.se/ detta ska jag göra... kan vara bra att skriva av sig en del med känns som vettiga 30 dagar...


kram

Av Anette - 18 januari 2011 22:19

Hrm kändes fel att sätta hjärtan runt rubriken....men men.

Precis sagt godnatt till min älskling i telefonen.....så nu ska jag sätta mig och plugga lite till...känner att jag börjar få lite tentaångest men det ska säkert gå bra, det hoppas jag iallafall.

Ska plugga i morgon med sen har jag ingen mer tid eftersom tentan är på torsdag....

Ska köra och storhandla på Fredag hade jag tänkt...ska se om vi får tag i den nya eller ja nya och nya twilightfilmen med...har lovat sessan att vi ska köpa den...

Sen efter att jag har handlat ska det bara vara fredagsmys....måste plugga till omtentan med som jag har den 5:e Februari....i civilrätt....ska kolla Goa M:s Anteckningar som hon har i lagboken jag fick låna....skriva av dem och se vad jag har missat på den förra omtentan....men nu e det först den ordinarie tentan i socialrätt som gäller....

Fått inflyttningsdatum nu eller ja tid till att vi har tillgång till en del av huset och det blir den 30:e.... alltså nästa söndag och det är mycket känslor som flytten bär med sig men jag är glad för att jag har avslutat ett kapitel i mitt liv och börjat på ett nytt med mannen som jag älskar över allt annat på denna jorden...har fått tag på världens finaste och dyrbaraste diamant.....min soulmate...

till på köpet har jag fått en underbar prinsessa med :-) lika dyrbar hon såklart...

Tre av mina egna trollungar sover nu, bara Anders kvar som ska sova men han tittar på film så han somnar snart om jag inte har alldeles fel i min hörsel...han bara gäspar och gäspar så han e trött...fast han aldrg skulle erkänna det hihihi...

Dagis för dem i morgon med men han somnade ett par minuter i bilen på vägen hem från dagis i kväll så han är inte så jättetrött eller jo det är han men han tycker inte att han e det....

Nä nu plugga lite till och sen ska jag ner och lägga i pannan, hänga upp tvätten och efter det så är det duschen och sen sängen hrm lär väl ta ett tag till innan jag kommer dit tror jag....

Natti världen säger jag

Älskar dig min nallebjörn och älskar er mina fina trollungar med alla 5 puss på er

Av Anette - 18 januari 2011 14:30

Vet du att du doftar som Afrikas jord
värme
trygghet
röd ångande hetta
glödande
vet du att du smakar som himlars mjölk
att jag aldrig kan få nog
att min törst aldrig kommer släckas
vet du att smeka dig
känns som att doppa fingrarna
i ett hav av siden
lenaste
sköraste
som jag aldrig vill göra revor i
vet du att du är vackrare
än utsikt från fjället
tidig junimorgon
just innan allt vaknar till liv
när allt slumrar utan kärlek och vi
vet du att ditt hjärtas ljud
låter starkare än alla gospelkörer
än alla trummor
att ljudet det spelar för evigt dunkar i mig
ger mig livets rytm
vet du att din kropp

mot min
var tanken

i begynnelsen
sen
i
evigheten
vet du att din kropp mot min
är en nödvändighet

Av Anette - 18 januari 2011 14:26

Det vackraste hjärtat!

En ung man stod på stadens torg och förkunnade att han hade det vackraste hjärtat i hela bygden. En stor publik hade samlats och alla beundrade hans hjärta för att det var så vackert. Det var inte en endaste rispa eller märke i det.

Alla var de överens om att detta sannerligen var det vackraste hjärta de någonsin sett. Den unge mannen blev så stolt att han började förkunna ännu högre om sitt vackra hjärta.

Plötsligt närmade sig en gammal man och ställde sig längst fram i publiken och sa: "Ditt hjärta är inte på långa vägar så vackert som mitt."

Publiken och den unge mannen tittade på den gamles hjärta. Det slog med starka slag men det var fullt av ärr och det fanns ställen där man såg att bitar hade tagits ur och ersatts med andra bitar som passade dåligt, så det hade blivit kantigt och taggit där de sattes in.

Det fanns t o m ställen där det faktiskt saknades bitar och där det hade blivit djupa hål.

Publiken stirrade - hur kunde han säga att hans hjärta var vackrare tänkte de. Den unge mannen tittade på den gamle mannens hjärta, såg dess tillstånd och skrattade. "Du måste skoja, jämföra ditt hjärta med mitt, mitt är perfekt och ditt är fullt av ärr och märken."

Ja, sa den gamle mannen. Ditt hjärta har ett perfekt utseende men jag skulle aldrig vilja byta mitt hjärta mot ditt.

Du förstår, varje ärr representerar en person som jag har givit min kärlek - jag tar ut en bit av mitt hjärta och ger till dem, och ofta får jag en bit av deras hjärta tillbaka som passar i den tomma platsen i mitt hjärta, men eftersom bitarna inte är exakta så finns det lita taggiga kanter på mitt hjärta men dessa vårdar jag ömt för de påminner om den kärlek vi delade.

Ibland har jag gett bort bitar av mitt hjärta men inte fått någon bit tillbaka av den andra personen.
Det är därför jag har en del tomma hål i mitt hjärta - att ge av sin kärlek är att ta en chans.

Trots att dessa tomma hål smärtar och står öppna, så påminner de mig om den kärlek jag har för dessa människor och hoppas att de någon gång kommer tillbaka och fyller det tomma hålet i mitt hjärta som står och väntar på dem nu.
Nu kanske du kan se vad verklig skönhet är?

Den unge mannen stod med tårarna rinnande nerför kinderna. Han gick fram till mannen, stoppade in handen i sitt perfekta hjärta och rev ut en bit.

Han erbjöd biten till den gamle mannen med darrande händer. Den gamle mannen tog emot biten av hans hjärta och stoppade in den i sitt och tog sedan en bit ur sitt eget ärrade hjärta och stoppade in den i såret på den unge mannens hjärta.
Biten passade men inte perfekt så det blev lite taggiga kanter.

Den unge mannen tittade på sitt hjärta som inte var perfekt längre men ändå vackrare än någonsin eftersom kärleken från den gamle mannen blandades med hans.

De omfamnade varandra och gick iväg, sida vid sida.

Av Anette - 18 januari 2011 12:54

En olyckshändelse i går morse gjorde så att vi miste kotakten med omvärlden....teleledningen slets av    hihi.....

men nu är vi tillbaka på banan igen :-)

Saknar min älskling.....men vi ses till helgen igen och jag har ju trots allt alla mina fina trollungar här eller ja de är på dagis de små och den största är kvar i skolan.....sen saknas min bonustrollunge med men henne får jag träffa till helgen igen...

Då väntar lite kul saker på lördag...Väla och busfabriken....

Tenta på torsdag och jag känner mig ganska redo men inte helt men helt redo blir man nog aldrig tror jag det känns som om det alltid finns mer man kan finslipa på så det sitter jag och gör nu ska göra det idag och i morgon sen är det juh torsdag och då gäller det.

På fredag väntas lite mer packning och sen mor och dottermys på kvällen en bra film och lite gott att äta sen blr den kvällen superbra. F hämtar de andra barnen på fredag kväll och sen ska de vara hos honom tills på söndag som vanligt.

sen om två veckor blir det som vi har bestämt att vi har barnen varannan vecka men det fungerar inte nu när han och K bor i stugan eftersom barnen harnskolan och dagis på dagarna..så de får passa på att ses på helgerna....

Ska fortsätta plugga här nu tror jag så jag kommer en bit till idag...fick lägga ett tag på att dra upp bilen med i morse eftersom jag hade lyckats sprätta ner mig i leran på framsidan....men nu tack varen en snäll granne så står bilen snyggt på uppfarten igen hihihi....

KRAM på er alla

<3 ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET ATT DET GÖR ONT MIN GOSEÄLSKLING CHRILLE <3

<3 ÄLSKAR ER MED ALLA MINA FINA TROLLUNGAR ALLA 5 <3 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards